Ακόμη ασχολούνται και τα διεθνή Μέσα με την τραγωδία στα Τέμπη και τις ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το άρθρο της Le Monde, με τίτλο «Η μοιραία Οδύσσεια του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα».
Στο άρθρο καταγράφονται μαρτυρίες εργαζομένων και ειδικών, καθώς και οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης που επιχείρησε να αποτινάξει τις ευθύνες για την κατάσταση που παρουσιάζει το σιδηροδρομικό δίκτυο.Αναφορά έκανε και στις μαζικές διαδηλώσεις, γράφοντας πως οι εξηγήσεις της κυβέρνησης δεν έπεισαν τους Έλληνες, που φώναζαν περί «προμελετημένου εγκλήματος» και «δολοφόνων».
Η γαλλική εφημερίδα επισήμανε ότι η Ελλάδα είχε το χειρότερο ρεκόρ ασφαλείας στην ΕΕ, με έναν θάνατο ανά εκατομμύριο επιβάτες, αναφέροντας:
«Το 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου έχει θυσιαστεί στις πολιτικές λιτότητας. Η Πελοπόννησος, για παράδειγμα, έχει τώρα μόνο 68 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής διαδρομής σε χρήση, σε σύγκριση με τα 706 χιλιόμετρα το 2000 και τα 435 χιλιόμετρα το 2009. Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα είναι από τα λίγα που παραμένουν ενεργά. Πολλοί εργαζόμενοι, οικογένειες και φοιτητές χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή, η οποία συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας σε τέσσερις ώρες. Όμως ο συνολικός αριθμός των καθημερινών δρομολογίων μεταξύ τους μειώθηκε από 32 το 2009 σε 14».
Και φυσικά η Le Monde diplomatique δεν παρέλειψε να παρουσιάσει τους προβληματισμούς για την πορεία των ερευνών, που αφορούν στα αίτια του δυστυχήματος αλλά και την απόδοση δικαιοσύνης. «Ορισμένες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες πιστεύουν ότι πιθανότατα δεν θα διερευνηθούν από την κυβέρνηση ή από τα δικαστήρια», αναφέρει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα ο Γιώργος Βασάλος, λέκτορας στο Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών της Λιλ, ο οποίος μάλιστα επισήμανε και τις αδυναμίες του κράτους δικαίου στην Ελλάδα.
«Τον Σεπτέμβριο του 2022 η αθώωση μετά από έφεση περίπου 15 πρώην διευθυντών της γερμανικής εταιρείας Siemens, που καταδικάστηκαν σε δικαστήριο για το ρόλο τους σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα δωροδοκίας της χώρας, συγκλόνισαν πολλούς και μετέδωσαν μια εικόνα ατιμωρησίας», γράφει το άρθρο καταλήγοντας στην αποτυχία των πολιτικών που επέβαλε η τρόικα η στην Ελλάδα και με τον Νικόλαο Κουτσιούκη, τεχνικό της Hellenic Train να δηλώνει ότι «η τρόικα σκότωσε την Ελλάδα, όπως σκότωσε και τον ΟΣΕ».
Η γαλλική εφημερίδα επισήμανε ότι η Ελλάδα είχε το χειρότερο ρεκόρ ασφαλείας στην ΕΕ, με έναν θάνατο ανά εκατομμύριο επιβάτες, αναφέροντας:
«Το 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου έχει θυσιαστεί στις πολιτικές λιτότητας. Η Πελοπόννησος, για παράδειγμα, έχει τώρα μόνο 68 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής διαδρομής σε χρήση, σε σύγκριση με τα 706 χιλιόμετρα το 2000 και τα 435 χιλιόμετρα το 2009. Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα είναι από τα λίγα που παραμένουν ενεργά. Πολλοί εργαζόμενοι, οικογένειες και φοιτητές χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή, η οποία συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας σε τέσσερις ώρες. Όμως ο συνολικός αριθμός των καθημερινών δρομολογίων μεταξύ τους μειώθηκε από 32 το 2009 σε 14».
Και φυσικά η Le Monde diplomatique δεν παρέλειψε να παρουσιάσει τους προβληματισμούς για την πορεία των ερευνών, που αφορούν στα αίτια του δυστυχήματος αλλά και την απόδοση δικαιοσύνης. «Ορισμένες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες πιστεύουν ότι πιθανότατα δεν θα διερευνηθούν από την κυβέρνηση ή από τα δικαστήρια», αναφέρει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα ο Γιώργος Βασάλος, λέκτορας στο Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών της Λιλ, ο οποίος μάλιστα επισήμανε και τις αδυναμίες του κράτους δικαίου στην Ελλάδα.
«Τον Σεπτέμβριο του 2022 η αθώωση μετά από έφεση περίπου 15 πρώην διευθυντών της γερμανικής εταιρείας Siemens, που καταδικάστηκαν σε δικαστήριο για το ρόλο τους σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα δωροδοκίας της χώρας, συγκλόνισαν πολλούς και μετέδωσαν μια εικόνα ατιμωρησίας», γράφει το άρθρο καταλήγοντας στην αποτυχία των πολιτικών που επέβαλε η τρόικα η στην Ελλάδα και με τον Νικόλαο Κουτσιούκη, τεχνικό της Hellenic Train να δηλώνει ότι «η τρόικα σκότωσε την Ελλάδα, όπως σκότωσε και τον ΟΣΕ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου