Θα μπορούσε να είναι τίτλος για ταινία τρόμου αλλά είναι το -απλό και καταστροφικό- σχέδιο Κεραμέως για συγχωνεύσεις τμημάτων. Με μια ρύθμιση στο «myschool» τα τμήματα μιας τάξης που μπορούν να συμμαζευτούν, χτυπάνε κόκκινο. Ο αρμόδιος τα βλέπει και τηλεφωνεί ή στέλνει e-mail στη σχολική μονάδα. Συγχώνευση... χθες!
Μόλις σήμερα διαρροές από το υπουργείο Παιδείας κάνουν λόγο για κάποιες λίγες υπαναχωρήσεις. Κυρίως στην περιφέρεια που οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας κινητοποίησαν τους κυβερνητικούς βουλευτές, που εκλέγονται σε αυτές.
Κατά τα λοιπά η κυβέρνηση επιμένει και μέσω του Αλέξανδρου Κόπτση, Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, μας λέει ότι η συγχώνευση τμημάτων είναι «επιμελημένος εξορθολογισμός που κάποτε έπρεπε να γίνει, ώστε να μην κατασπαταλάται εκπαιδευτικό προσωπικό».
Προς τα πίσω ολοταχώς
Νομάδες εκπαιδευτικοί, αναστάτωση στα ωρολόγια προγράμματα, σαρδελοποίηση μαθητών εν μέσω πανδημίας και δυσκολία της παράδοσης του μαθήματος
Η εκπαιδευτικός Ε.Λ. με μεταπτυχιακό διδασκαλίας αγγλικής, διδάσκει αγγλικά σε Λύκειο στο κέντρο των Χανίων και με πικρό -καταδεικτικό της όλης κατάστασης στην παιδεία- χιούμορ, μας λύνει όλες τις απορίες.
Τι είναι τα «Κόκκινα Τμήματα»;
«Διαβολικά τμήματα μαθητών που κατασπαταλούν το δημόσιο χρήμα έχοντας κάτω από 28 μαθητές».
Πως ενημερώνεται το Υπουργείο για αυτά;
«Διαβολικό μηχάνημα του υπουργείου, το «myschool», ενημερώνει αυτόματα το σύστημα και μπλοκάρει τις διαδικασίες ακόμα αν φύγει ένας μαθητής».
Πως ενημερώνεται η σχολική μονάδα;
«Ο διευθυντής που χειρίζεται το «myschool», διαπιστώνει ότι έχουν “βαφτεί” τα τμήματα κόκκινα».
Αν διαφωνήσει;
«Συντάσσεται μια αίτηση που επιχειρηματολογεί στην δυσκολία να μειωθούν και να συγχωνευθούν τα τμήματα. Έπειτα αναμένουμε την απόφαση».
Γιατί έχει ξεκινήσει από την περιφέρεια;
«Στόχος είναι ο “εξορθολογισμός” των σχολείων, η μείωση τμημάτων, οδηγεί πιο σύντομα σε κλείσιμο περιφερειακών σχολείων. Έλεος και με τα παιδιά της περιφέρειας, ας γίνουν βοσκοί και αγρότες, τί θέλουν τα σχολεία»;
Προς τι η βιασύνη;
«Λογικά εξοικονομούνται χρήματα που μπορούν να επενδυθούν σε πιο αποδοτικούς τομείς στην χώρα (κανάλια,φρεγάτες,εκκλησία,αστυνομία)».
Έχει νομοθετηθεί αυτή η συνθήκη;
«Υπάρχει εγκύκλιος που ορίζει, σε εξαιρετική περίπτωση, την αύξηση των μαθητών κατά 10% με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 25+10%».
Τι επιδιώκει το Υπουργείο με την εφαρμογή της;
«Εξοικονόμηση αναπληρωτών καθηγητών».
Τι σημαίνει πρακτικά για ένα σχολείο;
«Εκτός την σαρδελοποίηση μαθητών εν μέσω πανδημίας και την δυσκολία της παράδοσης του μαθήματος, οι μαθητές θα αλλάξουν τμήμα και καθηγητές, 1,5 μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων. Παράλληλα, καθηγητές που ήδη διδάσκουν στα τμήματα θα χρειαστεί να αλλάξουν τμήματα, θα χάσουν ώρες μαθημάτων που θα πρέπει να συμπληρώνουν σε άλλο σχολείο. Θα υπάρξουν περιπτώσεις εκπαιδευτικών που θα βρεθούν χωρίς καθόλου ώρες με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλάξουν ακόμα και τόπο διαμονής».
Μπορεί να λειτουργήσει;
«Όχι. προκαλεί φοβερή αναστάτωση στα ορολόγια προγράμματα και στις τοποθετήσεις των καθηγητών. Ουσιαστικά γυρνάμε πίσω στην 1η Σεπτεμβρίου με επανατοποθετήσεις εκαπιδευτικών στα σχολεία».
Έχει συμβεί στο σχολείο σας;
«Είμαστε σε αναμονή απόφασης».
Τι κάνατε;
«Αίτηση δικαιολόγησης της αδυναμίας εκτέλεσης τέτοιας συγχώνευσης. Λόγω εμβαδού τάξεων, μαθημάτων κατεύθυνσης, λόγω περιορισμού στην επιλογή 2ης ξένης γλώσσας κ.ά.».
Τι είναι οι περιπλανώμενοι εκπαιδευτικοί;
«Νομάδες εκπαιδευτικοί από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Συνήθως δεν θυμόμαστε τα ονόματά τους, τους βλέπουμε μια μέρα, μπορεί να κάνουν σε μια μέρα δίωρο Αγγλικών στο ίδιο τμήμα, στα κενά τους οδηγάνε προς το επόμενο σχολείο και γενικά δεν νιώθουν ότι ανήκουν κάπου».
Τι επιχειρεί η κυβέρνηση στην Παιδεία;
«Εξολόθρευση δημόσιας παιδείας».
Τι πιστεύετε ότι θα καταφέρει;
«Εξόντωση. Είμαι απαισιόδοξη. Είναι αδυσώπητοι».
Τι ζητάτε και τι χρειαζόσαστε;
«Να μάθουν όλοι τι σημαίνει η αξιολόγηση και να σταματήσει η κοινωνία να μας χλευάζει ως τεμπέληδες που δε θέλουμε να αξιολογηθούμε, που κάνουμε διακοπές και δουλεύουμε 4 ώρες την ημέρα. Θέλουμε γονείς και κοινωνία μαζί μας. Πριν αρχίσουμε να πληρώνουμε τα βιβλία από την τσέπη μας και πριν στιγματίσουμε σχολεία σε β’ διαλογής».
Το νομικό πλαίσιο
Η δυνατότητα για αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, νομοθετήθηκε τον Ιούνιο του 2020, με τον νόμο για την Παιδεία 4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».
Με τροποποίησες αύξησε τον μέγιστο αριθμό νηπίων, προνηπίων και μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από 22 σε 24, ενώ προέβλεπε και τη δυνατότητα προσαύξησης κατά 10% με απόφαση του διευθυντή, που σημαίνει ότι ο αριθμός διαμορφώνεται πλέον στα 26-27 άτομα ανά τάξη.
Στον ίδιο νόμο αναφέρεται ρητά πως από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος των 20 ανά τμήμα, ενώ στα σχολεία της δευτεροβάθμιας το όριο ανεβαίνει στους 27 μαθητές και συνυπολογίζοντας την προσαύξηση του 10% οι μαθητές μπορεί να φτάσουν και τους 30. Ο νόμος έγινε επιστολή και με την ένδειξη: «Βαθμός Προτεραιότητας; ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ», έφυγε με e-mail προς κάθε αρμόδια κατεύθυνση στις 23/6/2020.
Στον ίδιο νόμο αναφέρεται ρητά πως από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος των 20 ανά τμήμα, ενώ στα σχολεία της δευτεροβάθμιας το όριο ανεβαίνει στους 27 μαθητές και συνυπολογίζοντας την προσαύξηση του 10% οι μαθητές μπορεί να φτάσουν και τους 30. Ο νόμος έγινε επιστολή και με την ένδειξη: «Βαθμός Προτεραιότητας; ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ», έφυγε με e-mail προς κάθε αρμόδια κατεύθυνση στις 23/6/2020.
Πηγή: 2020mag.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου