PrimeNews Room
O βασικός σύμβουλος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ και δημιουργός της «Μεγάλης Επανεκκίνησης» Γιουβάλ Χαραρι, προκάλεσε μεγάλη ανησυχία με νέες δηλώσεις του στις οποίες αποκάλυψε ότι σύντομα θα εμφανιστούν τα «τροποποιημένα ανθρώπινα όντα»!
Όπως είπε μάλιστα η γενετική μηχανική μαζί με τα εμφυτεύματα και με τη χρήση της ρομποτικής, της νανοτεχνολογίας, της βιοτεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης, σχεδιάζεται να χρησιμοποιηθούν για να τροποποιήσουν τα ανθρώπινα όντα, τα οποία «θα έχουν πλέον ασύλληπτα βελτιωμένες νοητικές και σωματικές ικανότητες».
Ο Χαράρι λέει ότι το πρόβλημα θα είναι ότι δεν θα έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτά, δημιουργώντας υποσυνείδητα την αγωνία ότι όποιος μείνει πίσω θα γίνει υποδεέστερος, καθώς δεν θα είναι σωματικά “αναβαθμισμένος” όπως οι υπόλοιποι!
Συγκεκριμένα είπε:
“Πλησιάζουμε σε ένα σημείο στην ιστορία όπου θα είναι όλο και πιο πιθανό ότι οι οικονομικές διαφορές θα μεταφράζονται σε πραγματικές βιολογικές διαφορές, το οποίο παλαιότερα στην ιστορία ήταν αλήθεια σε κάποιο βαθμό.
Όπως το ότι οι πλούσιοι είχαν καλύτερο φαγητό, συνεπώς ψήλωναν περισσότερο και είχαν και άλλα πλεονεκτήματα. Αλλά ουσιαστικά παρέμεναν τα ίδια ανθρώπινα όντα.
Αλλά ένας από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουμε τώρα με τη νέα τεχνολογία είναι ότι αν δεν διασφαλίσουμε ότι ωφελούνται όλοι τότε ίσως να αναδύεται η μεγαλύτερη ανισότητα στα χρονικά λόγω αυτών των καινούργιων τεχνολογιών. Αυτός είναι σαφέστατα ένας πάρα πολύ μεγάλος κίνδυνος.“
Σε ακόμα μία του παρέμβαση μεταξύ άλλων δήλωσε:
«Υπάρχει αυτή η συζήτηση εδώ και χιλιάδες χρόνια όσον αφορά το τι είναι στην πραγματικότητα οι άνθρωποι. Είναι μια άυλη ψυχή ή ένα άυλο πνεύμα ή ενσώματα όντα, ενσώματες οντότητες; Κι αυτό ήταν ένα μείζον φιλοσοφικό θέμα συζήτησης.
Στον αρχαίο Χριστιανισμό αυτή την συζήτηση ότι ο Ιησούς και οι πρώτοι Χριστιανοί, επηρεασμένοι από ιουδαϊκές παραδόσεις, πίστευαν πολύ ακράδαντα ότι οι άνθρωποι είναι σώματα (σ.σ. Ψεύδη του Χαράρι, καθώς ο Χριστός ουδέποτε χαρακτήρισε τα σώματα του παρόντος ψεύτικου κόσμου, ανθρώπους – Οι άνθρωποι είναι κάτι πολύ δυνατότερο από τα σώματα, όσο και αν προσπαθήσουν να τα βελτιώσουν μέσω εμφυτευμάτων καινα τα ενώσουν με την τεχνητή νοημοσύνη).
Γι’ αυτόν τον λόγο ο Χριστός ανασταίνεται μέσα στο σώμα… Αναστήθηκε μέσα στο σώμα!Κι όταν ο Χριστός αρχικά μιλάει για το Βασίλειο των Ουρανών, εννοεί το βασίλειο των ουρανών στην Γη.
Αλλά με τη πάροδο του χρόνου, υπό την επίδραση ιδιαίτερα της πλατωνικής φιλοσοφίας, ο Χριστιανισμός απομακρύνθηκε από αυτήν την άποψη των ανθρώπων ως ενσώματων κι έδωσε όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην άυλη ψυχή ή στο πνεύμα.
(…) όταν πεθαίνεις, δεν επιστρέφεις μέσα στο σώμα (αλλά) η ψυχή σου ελευθερώνεται από το υλικό σώμα και δεν πηγαίνει σ’ ένα βασίλειο στη Γη αλλά στον Παράδεισο ο οποίος είναι ένα εντελώς άυλο βασίλειο (σ.σ. Εντέχνως προσάπτει μόνο στους Έλληνες σοφούς την ύπαρξη της ψυχής, η οποία διαχειρίζεται το σώμα, προκειμένου να πετύχει τον διαχωρισμό Χριστού και Ελληνισμού, όπως είχαν πράξει οι παλαιότεροι από αυτόν σκοταδιστές).
Έτσι, η χριστιανική φαντασίωση έγινε να αποσυνδεθούμε εντελώς από το σώμα. Ας πούμε ότι έχετε κάποιον έφηβο ή κάποιο άτομο οποιασδήποτε ηλικίας να κάθεται στο σπίτι, χωρίς ποτέ να φεύγει από αυτό, μπροστά σε μια οθόνη, ίσως με τρισδιάστατα γυαλιά ή κάτι άλλο, ζώντας την ζωή του διαδικτυακά. Κατά κάποιον τρόπο, υλοποιούν το πλατωνικό ιδεώδες της αποσύνδεσης της ψυχής ή του πνεύματος από το σώμα… (σ.σ. Παρομοιάζει την με λλοντική προτεινόμενη ένωση του πνεύματος -και κατά περίπτωση της ψυχής- με την τεχνητή νοημοσύνη, με αυτά που έλεγε ο Σωκράτης και ο Χριστός).
Το Metaverse είναι ακριβώς αυτό. Είναι η ιδέα της δημιουργίας ενός άυλου βασιλείου, το οποίο αποτελείται εξ ολοκλήρου από δεδομένα. Δεν υπάρχει η βιολογία ούτε η φυσική όπως τις γνωρίζουμε εκεί».
Αλλά ένας από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουμε τώρα με τη νέα τεχνολογία είναι ότι αν δεν διασφαλίσουμε ότι ωφελούνται όλοι τότε ίσως να αναδύεται η μεγαλύτερη ανισότητα στα χρονικά λόγω αυτών των καινούργιων τεχνολογιών. Αυτός είναι σαφέστατα ένας πάρα πολύ μεγάλος κίνδυνος.“
Σε ακόμα μία του παρέμβαση μεταξύ άλλων δήλωσε:
«Υπάρχει αυτή η συζήτηση εδώ και χιλιάδες χρόνια όσον αφορά το τι είναι στην πραγματικότητα οι άνθρωποι. Είναι μια άυλη ψυχή ή ένα άυλο πνεύμα ή ενσώματα όντα, ενσώματες οντότητες; Κι αυτό ήταν ένα μείζον φιλοσοφικό θέμα συζήτησης.
Στον αρχαίο Χριστιανισμό αυτή την συζήτηση ότι ο Ιησούς και οι πρώτοι Χριστιανοί, επηρεασμένοι από ιουδαϊκές παραδόσεις, πίστευαν πολύ ακράδαντα ότι οι άνθρωποι είναι σώματα (σ.σ. Ψεύδη του Χαράρι, καθώς ο Χριστός ουδέποτε χαρακτήρισε τα σώματα του παρόντος ψεύτικου κόσμου, ανθρώπους – Οι άνθρωποι είναι κάτι πολύ δυνατότερο από τα σώματα, όσο και αν προσπαθήσουν να τα βελτιώσουν μέσω εμφυτευμάτων καινα τα ενώσουν με την τεχνητή νοημοσύνη).
Γι’ αυτόν τον λόγο ο Χριστός ανασταίνεται μέσα στο σώμα… Αναστήθηκε μέσα στο σώμα!Κι όταν ο Χριστός αρχικά μιλάει για το Βασίλειο των Ουρανών, εννοεί το βασίλειο των ουρανών στην Γη.
Αλλά με τη πάροδο του χρόνου, υπό την επίδραση ιδιαίτερα της πλατωνικής φιλοσοφίας, ο Χριστιανισμός απομακρύνθηκε από αυτήν την άποψη των ανθρώπων ως ενσώματων κι έδωσε όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην άυλη ψυχή ή στο πνεύμα.
(…) όταν πεθαίνεις, δεν επιστρέφεις μέσα στο σώμα (αλλά) η ψυχή σου ελευθερώνεται από το υλικό σώμα και δεν πηγαίνει σ’ ένα βασίλειο στη Γη αλλά στον Παράδεισο ο οποίος είναι ένα εντελώς άυλο βασίλειο (σ.σ. Εντέχνως προσάπτει μόνο στους Έλληνες σοφούς την ύπαρξη της ψυχής, η οποία διαχειρίζεται το σώμα, προκειμένου να πετύχει τον διαχωρισμό Χριστού και Ελληνισμού, όπως είχαν πράξει οι παλαιότεροι από αυτόν σκοταδιστές).
Έτσι, η χριστιανική φαντασίωση έγινε να αποσυνδεθούμε εντελώς από το σώμα. Ας πούμε ότι έχετε κάποιον έφηβο ή κάποιο άτομο οποιασδήποτε ηλικίας να κάθεται στο σπίτι, χωρίς ποτέ να φεύγει από αυτό, μπροστά σε μια οθόνη, ίσως με τρισδιάστατα γυαλιά ή κάτι άλλο, ζώντας την ζωή του διαδικτυακά. Κατά κάποιον τρόπο, υλοποιούν το πλατωνικό ιδεώδες της αποσύνδεσης της ψυχής ή του πνεύματος από το σώμα… (σ.σ. Παρομοιάζει την με λλοντική προτεινόμενη ένωση του πνεύματος -και κατά περίπτωση της ψυχής- με την τεχνητή νοημοσύνη, με αυτά που έλεγε ο Σωκράτης και ο Χριστός).
Το Metaverse είναι ακριβώς αυτό. Είναι η ιδέα της δημιουργίας ενός άυλου βασιλείου, το οποίο αποτελείται εξ ολοκλήρου από δεδομένα. Δεν υπάρχει η βιολογία ούτε η φυσική όπως τις γνωρίζουμε εκεί».
Υπερδύναμη
Η Βιομηχανική Επανάσταση δημιούργησε τεράστιο πλούτο για τους Ροκφέλερ, τους Κάρνεγκι και άλλους βαρόνους, αλλά και τεράστια φτώχεια για εκατομμύρια ανθρώπους, που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την ύπαιθρο και να εργαστούν σε άθλιες συνθήκες σε εργοστάσια στις πόλεις.
Το αποτέλεσμα ήταν αυτό που ο Μπέντζαμιν Ντισραέλι χαρακτήρισε «δύο έθνη», τους πλούσιους και τους φτωχούς, μεταξύ των οποίων δεν υπήρχε σημείο επαφής.
Η Επανάσταση της Πληροφορικής ήταν πολυδυναμική. Δημιούργησε τεράστιο πλούτο για τους Γκέιτς, τους Μπέζος και τους Ζάκερμπεργκ και ανισότητα εξωπλανητική.
Η Ψηφιακή είναι περισσότερο εκρηκτική. «Πέρα από τη στρατιωτική ασφάλεια και την οικονομία, αναδύεται μία τρίτη παγκόσμια τάξη, που σύντομα θα έχει μεγαλύτερη επιρροή από τις άλλες: η ψηφιακή. Το παιχνίδι αλλάζει σημαντικά, όμως, καθώς για πρώτη φορά στη νέα αυτή τάξη πραγμάτων οι κυρίαρχοι παράγοντες δεν θα είναι κυβερνήσεις, αλλά εταιρείες τεχνολογίας» υποστηρίζει ο Αμερικανός πολιτικός επιστήμονας Ίαν Μπρέμερ.
Πάνε, δηλαδή, η hard power -στρατός, νόμισμα-, η soft power -πολιτισμός, πανεπιστήμια- και η smart power -έξυπνος συνδυασμός των δύο- που ξέραμε; Αλλάζουν περιεχόμενο. Στην ασφάλεια, συνεχίζει ο ίδιος, έχουμε μια μονοπολική τάξη -οι ΗΠΑ κυριαρχούν στρατιωτικά-, αλλά στην οικονομία πολυπολική.
Η τρίτη τάξη απασχολεί, γιατί μπορεί να αλλάξει τις οικονομίες, τη σχετική δύναμη, τις κοινωνικές σχέσεις, την πολιτική, την εκπαίδευση, την επιστήμη, το πώς σκεφτόμαστε και δημιουργούμε, ίσως ακόμα και το πώς αντιλαμβανόμαστε τη θέση μας στον κόσμο. Σε ποιον κόσμο; Ανταγωνιστικών Δρ. Φάουστ ή του τέλους της δημοκρατίας;
Ο Ισραηλινός ιστορικός Γιουβάλ Νώε Χαράρι υποστηρίζει ότι «η δημοκρατία είναι μια συζήτηση και οι συζητήσεις βασίζονται στη γλώσσα. Όταν η τεχνητή νοημοσύνη χακάρει τη γλώσσα, θα μπορούσε να καταστρέψει την ικανότητά μας να κάνουμε ουσιαστικές συζητήσεις, καταστρέφοντας έτσι τη δημοκρατία».
Στο μεταξύ, κάνουμε κι εμείς ό,τι μπορούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου