Mpelalis Reviews

Mpelalis Reviews

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Η κρυφή πλευρά της μεταπολίτευσης

ΚΩΣΤΑΣ Δ. ΚΑΒΒΑΘΑΣ
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο "1ο ΘΕΜΑ" στις 08.07.12

Για να βοηθήσω (στο μέτρο του δυνατού) την κυβέρνηση της ελληνικής τρόικα (Ν.Δ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των σκληρών παιδιών της ξένης τρόικα που, σύμφωνα με τον κ. Ρουμελιώτη, «έχουν πάρει αυστηρές εντολές απ’ τα αφεντικά τους», καταθέτω κάποιες προτάσεις που, ίσως, να μην έχουν σκεφθεί οι τρεις αρχηγοί μια και, τα τελευταία 36 χρόνια, έλλειπαν απ’ το σπίτι για δουλειές. Αρχίζω με τα βασικά. Όπως είναι γνωστό, μετά από τέσσερις δεκαετίες αντιπαροχής, αλλαγής, σοσιαλισμού, νέο-φιλελευθερισμού, εκσυγχρονισμού, επανίδρυσης και λεφτά υπάρχουν η χώρα έχει σημειώσει ρυθμούς ανάπτυξης που, σήμερα της επιτρέπουν να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρωζώνη. Με μία σειρά ρηξικέλευθων αποφάσεων και νομοθετικών πράξεων οι 64 (ίσως και 94 δεν είμαι βέβαιος), κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και παλαιάς και νέας ΝΔ πέτυχαν ένα θαύμα! Έχοντας παρακολουθήσει από κοντά την δραστηριότητα της Διοίκησης επιτρέψτε να τις παρουσιάσω συνοπτικά μια και, ο χώρος που μου διατίθεται δεν είναι απεριόριστος. Αρχίζω με την έκρηξη των επενδύσεων στην ψηφιακή τεχνολογία. Οι παλαιότεροι ίσως ενθυμούνται τον ενθουσιασμό του αείμνηστου Ανδρέα Γ. Παπανδρέου για την κατασκευή του πρώτου ελληνικού Η/Υ από γνωστή (για τις περιπέτειες της με το ΧΧΑ) εταιρία των Αθηνών. Ο ιδρυτής του κόμματος δεν είχε άδικο όπως μπορούμε να διαπιστώσουμε βλέποντας τα εργοστάσια στην ελληνική «Κοιλάδα Πυριτίου» (Silicon Valley), στις δύο πλευρές της Ε.Ο 1 στο Σχηματάρι. Αν αυτό δεν πείθει δεν έχετε παρά να θαυμάσετε τα ναυπηγεία (Σκαραμαγκά, Ελευσίνας Περάματος) στα οποία, εκτός από τις δεκάδες δεξαμενόπλοια και bulk carriers Ελλήνων εφοπλιστών που κατασκευάστηκαν τα 2 τελευταία χρόνια ανθεί και η σχεδίαση/κατασκευή super yachts που ψωνίζονται (ιδιαιτέρως) από πρίγκιπες του Κατάρ αλλά, και άλλων προσωπικοτήτων του διεθνούς jet set. Πάλι οι παλιοί θυμούνται τις ανακοινώσεις του κ. Χρυσοχοϊδη για την δημιουργία 200.000 θέσεων εργασίας, άλλες των κ.κ. Σημίτη και Παπαντωνίου για ρυθμούς ανάπτυξης 4% αλλά, και την ώθηση που έδωσαν στην Ελληνική οικονομία οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 και τα έργα που έγιναν. Μόνο εθελοτυφλούντες και εχθροί της πατρίδος δεν βλέπουν ότι, τα χρόνια που ακολούθησαν και χάρη στις εργώδεις προσπάθειες των κ.κ. Καραμανλή και Παπανδρέου (Γιώργου), τα Ολυμπιακά έργα έγιναν κυψέλες δημιουργίας όπου, δεκάδες σπουδαστές κάνουν έρευνα στην Πληροφορική, στις αεροπορικές κατασκευές, στη σχεδίαση αγωνιστικών αυτοκινήτων και, παρά λίγο να το ξεχάσω, στη σχεδίαση και κατασκευή οχημάτων μηδενικών και σχεδόν μηδενικών ρύπων (ZEVκαι NZEV Vehicles). Η συγκεκριμένη εξέλιξη ήλθε μετά την τεράστια επιτυχία (και, τολμώ να πω, αποδοχή) της ιδέας/οργάνωσης του υπογράφοντος «ΦΑΕΘΩΝ 2004». Με συγκίνηση ενθυμούμαι το τηλεφώνημα απ’ το Μέδγαρο Μαξίμου - Θέλει να σας δει ο Πρωθυπουργός
- Εμένα;
- Εσάς!
Πήγα, τον είδα για 40 λεπτά, έδωσε (αυστηρές) εντολές στους υπουργούς , η ιδέα να γίνει «θεσμός». Από τότε, όπως έχετε διαπιστώσει, κάθε τέσσερα χρόνια, σπουδαστές 30-40 Πολυτεχνείων και Πανεπιστημίων έρχονται στην Ελλάδα με ηλιακά, ZEV και NZEV οχήματα που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν οι ίδιοι. Ξεκινούν απ’ την Ολυμπία και τερματίζουν στην εκάστοτε «Ολυμπιακή» πόλη, φέτος στο Λονδίνο. Και, επειδή 4 χρόνια είναι μεγάλο διάστημα και ο αγώνας μπορούσε να ξεχαστεί ο Πρωθυπουργός ενέκρινε την πρόταση μου για την Ανάβαση Πάρνηθας όπου, στην ιστορική διαδρομή του Εθνικού Δρυμού, θα διαγωνίζονταν κάθε χρόνο οχήματα μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών τύπων που σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν σπουδαστές ΑΕΙ.
Η υιοθέτηση των προτάσεων έκανε την Ελλάδα κέντρο της έρευνας για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας με ανεκτίμητα οφέλη για την εθνική (μας) οικονομία. Δεκάδες απόφοιτοι ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ βρήκαν δουλειά στις εταιρίες που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα πάντα, από πτέρυγες ανεμογεννητριών μέχρι κυψέλες καυσίμου και, από εξαρτήματα ανθρακονημάτων μέχρι υβριδικά συστήματα κίνησης. Αποτέλεσμα αυτής και μόνο της πρωτοβουλίας είναι η έλευση τεσσάρων κατασκευαστών από Ιαπωνία, Κίνα και, πιστέψτε το, Γερμανία που, βρήκαν πρόσφορο έδαφος για επενδύσεις στην «ισχυρή Ελλάδα».
Επειδή τα «σκληρά παιδιά» άρχισαν τη διαπραγμάτευση λέγοντας μας τι δεν κάναμε, πως υπάρχουν υστερήσεις στα έσοδα και υπέρβαση δαπανών και είναι σίγουρο ότι, θα ζητήσουν να μάθουν πως θα τα αντιμετωπίσουμε προτείνω, η κυβέρνηση Συν-Ευθύνης να απαντήσει προσφέροντας τμήματα απ’ τις δραστηριότητες που μόλις ανάφερα. Αν οι δανειστές θέλουν περισσότερα μπορεί να προσφέρει ποσοστά στην ναυπηγική, αεροπορική, αεροδιαστημική, αμυντική βιομηχανία αλλά, και στην πανίσχυρη βιομηχανία Πληροφορικής που είναι αποκλειστικό επίτευγμα του «προεδρικού» ΠΑΣΟΚ.
 Αν και αυτό δεν αρκεί μπορεί να πωληθεί ένα τμήμα (ίσως και το 51%) της βιομηχανίας «Σεμνά&Ταπεινά» και, αν και αυτό δεν είναι αρκετό, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως «λεφτά υπάρχουν» .Με λίγα λόγια και για να κλείσω αυτό το, επιτέλους, αισιόδοξο σημείωμα προτείνω (όπως λέει και ο Αλέξης), η Ελλάδα να πετύχει τους ίδιους όρους με την Ιταλία και την Ισπανία για να πληρώσει το χρέος που πλησιάζει τα 400 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό είναι δυνατό επειδή, όπως προείπα, η χώρα μας διαθέτει ίδια και μεγαλύτερη βιομηχανική παραγωγή με αυτές τις χώρες. Αυτό μας βοηθάει να ζητήσουμε την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. ‘Οπως είπε και ο κ. Ρουμελιώτης, πρέπει να διεκδικήσουμε η ανακεφαλαιοποίηση να γίνει απευθείας από το μηχανισμό και όχι μέσω των κυβερνήσεων και αυτό για δύο λόγους α. για να γίνει βιώσιμο πρέπει το 2014 έχουμε ρυθμούς ανάπτυξης 2% – 3% μέχρι το 2020 και β. να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα 4,5% – 5% του ΑΕΠ πάλι μέχρι το 2020. Η αλήθεια είναι ότι, ο ίδιος διευκρίνισε πως, αυτά τα νούμερα δεν έχουν επαληθευτεί σε καμία χώρα του κόσμου και, προειδοποίησε πως, «αν δείξουμε ότι καταφέρνουμε να υλοποιήσουμε τα όσα θα συμφωνήσουμε τώρα, θα γλυτώσουμε την προδιαγεγραμμένη από μερικούς έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ».
Αν τα προηγούμενα φαίνονται (και είναι) δυσνόητα η αιτία πρέπει να αναζητηθεί όχι στην συγγραφική ικανότητα του γράφοντος αλλά, στην έλλειψη (μαύρου) χιούμορ από την πλευρά του αναγνώστη. Θα πείτε: είναι καιρός να κάνει κανείς χιούμορ με την κατάντια μιας χώρας και θα απαντήσω λέγοντας πως ποτέ δεν σταμάτησε να είναι.  _Κ.Κ

Επί του πιεστηρίου: ξέχασα να αναφέρω την τεράστια επένδυση με το κλείσιμο του Αεροδρομίου Ελληνικού και την μετατροπή του σε «μητροπολιτικό πάρκο» ή, σύμφωνα με την ΔΗΜΑΡ σε συνεταιριστικό αγρό ή, και, λαχανόκηπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου