Mpelalis Reviews

Mpelalis Reviews

Κυριακή 31 Μαΐου 2020

Ο αφόρητος λαϊκισμός του παραληρηματικού αντι-σεξισμού

Ο αφόρητος λαϊκισμός του παραληρηματικού αντι-σεξισμού
 
Αποτύπωμα της δυναστικής πολιτικής ορθότητας.
 
του Γιάννη Τριάντη

Βγήκε τις προάλλες ο Πρετεντέρης και είπε οτι η Φώφη Γεννηματά απουσίαζε από την ψηφοφορία για τον Παπαγγελόπουλο, επειδή μπορεί να πήγε κομμωτήριο. Τι ήταν να το πεί; Κατηγορήθηκε για σεξισμό, δέχθηκε σωρεία απαξιωτικών σχολίων και ύβρεων, ενώ ακούστηκαν προτάσεις για παρέμβαση της Ενωσης Συντακτών!
Μετά από λίγες μέρες νέος σάλος: ο ίδιος δημοσιογράφος βλέποντας την Εφη Αχτσιόγλου να μπαίνει σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ είπε (επίσης από ραδιόφωνο/ «Πρώτο Θέμα»): Ωραίο το μίνι, ωραίο το τακούνι, ωραίο και το από μέσα, εννοώντας το σώμα της βουλευτίνας και πρώην υπουργού.
Ας δούμε, λοιπόν, τα δύο γεγονότα για να ψάξουμε που κείται ο σεξισμός και να διαπιστώσουμε που εκβάλλει τελικά ο πύρινος καταγγελτικός λόγος περί σεξισμού.
Δεν είχε πάει κομμωτήριο η Φώφη Γεννηματά. Βρισκόταν σε επαγγελματικό ταξίδι, κάτι που δεν ανέφερε ο σχολιαστής. Το αγνοούσε ή το ήξερε και το απέκρυψε; Επιβαρυντικά για τον ίδιο και τα δύο. Απ΄ο,τι φάνηκε, ήθελε να πλήξει την κυρία Γεννηματά, η οποία δικαίως εξανέστη.
Προσοχή! Το δίκιο της εντοπίζεται στο ότι ο δημοσιογράφος, μιλώντας για το κομμωτήριο, άφησε να εννοηθεί ότι η Πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ «άφησε το γάμο κα πήγε για παλιούρια». Ότι το έκανε σκοπίμως για πολιτικούς λόγους.
Όμως η κυρία Γεννηματά προχώρησε. Καταλόγισε στον Πρετεντέρη εχθρότητα προς το ΚΙΝΑΛ και προσπάθεια απαξίωσης της ίδιας και του κόμματος. Αναπόφευκτο το ερώτημα: Δεν έχει  δικαίωμα ο πάσα είς να λέει τη γνώμη του και να καταφέρεται εναντίον οιουδήποτε; Να κρίνει, να επιτίθεται, να αποδοκιμάζει;
Από πότε-και γιατί- μια άποψη διατυπωμένη κατά τον τρόπο του καθενός- έξυπνα, εξυπνακίστικα, ειρωνικά- θεωρείται εντεταγμένη σε επιχείρηση φθοράς και δεν αξιολογείται ως γνώμη ενός ατόμου που λέει αυτό που πιστεύει, χωρίς να εντάσσεται σε διατεταγμένες επιχειρήσεις;
Ούτως ή άλλως και οι κρίνοντες κρίνονται. Αργά ή γρήγορα όλα λαγαρίζουν και αποκαλύπτονται. Τα στέρεα επιχειρήματα, οι αβαθείς προσεγγίσεις, ο εξυπνακισμός, η ιδιοτέλεια, οι σκοπιμότητες, η γενναιότητα να πάς κόντρα στο ρεύμα κλπ κλπ.
 
Παροξυσμός
Όμως, με εξαίρεση τις οργισμένες βολές της Φώφης Γεννηματά, βολές πολιτικού χαρακτήρα κατά κύριο λόγο, το κυρίαρχο στοιχείο των επιθέσεων εναντίον του Πρετεντέρη ήταν ο σεξισμός. Μιλάμε για παροξυσμό. Με σημείο αναφοράς και ερμηνείας το εξής: το κομμωτήριο επιστρατεύεται μειωτικά, και δη για μια γυναίκα πολιτικό.
Αλήθεια γιατί είναι υποτιμητικό απέναντι στο γυναικείο φύλο να συνδέσεις μια γυναίκα με το κομμωτήριο, τα κέντρα αισθητικής, τη μόδα και τα συναφή; Που ακριβώς βρίσκεται η υποτιμητική διάθεση; Υπάρχει γυναίκα που δεν φροντίζει τα μαλλιά, το σώμα, το ντύσιμο και την αισθητική της; Μήπως οι άνδρες δεν κάνουν εν πολλοίς το ίδιο;
Δηλαδή, αν η κυρία Γεννηματά είχε πάει σε μια εκδήλωση για τον Χαϊλντερλιν και τον Ρομαντισμό, και ακολούθως στο κομμωτήριο, και το έλεγε αυτό ενας σχολιαστής, σε πια επίψογη κατηγορία θα εντασσόταν το  σχόλιό του;
Και, βέβαια, αν κάποιος έλεγε ότι ο τάδε άνδρας βουλευτής δεν πήγε στη Βουλή να ψηφίσει γιατί ήταν στο γυμναστήριο ή έραβε κοστούμι στον ράφτη του, θα ήταν υποτιμητικό για τους άνδρες, ως…σεξιστικό, τέτοιο σχόλιο;
Το αστείο είναι ότι ο εν λόγω δημοσιογράφος ανέφερε με αρκετή δόση ειρωνείας τον Γιώργο Παπανδρέου που επίσης δεν είχε πάει στη Βουλή να ψηφίσει. Είπε κάτι για το ποδήλατο του πρώην πρωθυπουργού, επιχειρώντας -όπως και με το κομμωτήριο της Φώφης- να σχολιάσει αρνητικά την απουσία του.
Όμως κανείς δεν ασχολήθηκε με το υπαινικτικά τοξικό αυτό σχόλιο. Τοξικό πολιτικά. Όπως ήταν και το σχόλιο για την κυρία Γεννηματά. Και, φυσικά, ουδείς σκέφτηκε να καταλογίσει σεξισμό στον σχολιαστή. Γιατί δύο μέτρα και δυό σταθμά στην κριτική των επικριτών; Γιατί υπνώττουν οι ταξιαρχίες του πολιτικώς ορθού;
 
Κουκλάρα μου!
Στο θέμα του σχολίου για την Εφη Αχτσιόγλου, τώρα. Ο Πρετεντέρης και πλείστοι όσοι δημοσιολογούντες έχουν σχολιάσει κατά κόρον το έργο της πρώην υπουργού. Θετικά η επικριτικά. Εκριναν τις πολιτικές επιλογές της, τις δηλώσεις, την εν γένει παρουσία της ως πολιτικού στον δημόσιο χώρο.
Γιατί, λοιπόν, σε κάποια στιγμή-με αφορμή μια δημόσια εμφάνισή της- συνιστά  σεξισμό ένα σχόλιο  για το ντύσιμο, το σώμα, την ομορφιά και την αισθητική της; Υποτιμάται με ένα τέτοιο σχόλιο η πολιτική προσωπικότητα της χαμηλότονης και ικανής βουλευτίνας;
Κι  αν δεν περιοριζόταν στο συγκεκριμένο σχόλιο ο Πρετεντέρης κι έλεγε π.χ. «κουκλάρα η Αχτσιόγλου», τι θα είχε διαπράξει; Θα είχε φτάσει στην υψηλότερη κλίμακα του σεξισμού και θα του άξιζε αγχόνη;
Αλήθεια, τι λένε άνδρες και γυναίκες όταν περνάει μπροστά τους μια ωραία γυναίκα ή ένας ωραίος άνδρας; Κουκλάρα, λένε. Και κούκλος. Χωρίς κανένας στην παρέα,  άνδρας η γυναίκα, να σκεφτεί ότι ένα σχόλιο θαυμασμού είναι…σεξιστικό.
Και κάτι τελευταίο: δεν είδα ποτέ κανέναν προοδευτικό που έχει κορόνα στο κεφάλι του τον φεμινισμό και τον αντισεξισμό, να καταγγείλει τα χιλιάδες τοξικά σχόλια, τις ειρωνείες και τη  χλεύη για τα φορέματα, το σπίτι και την αισθητική π.χ. της κυρίας Πατούλη.
Γιατί άραγε; Και μην πεί κανείς ότι προκαλεί με τις εμφανίσεις και τα χρυσά της, γιατί αυτό θα ήταν η αποθέωση του σεξισμού. Πολύ περισσότερο που το συγκεκριμένο επιχείρημα επιστρατεύουν κάποιοι χυδαίοι για άλλες περιπτώσεις (π.χ. τα ΄θελε αυτή και τα ΄παθε).
Εν κατακλείδι: ο σεξισμός υπάρχει στη χώρα μας. Και παντού στον κόσμο. Όμως η αναγωγή σχολίων όπως αυτά για την Γεννηματά και την Αχτσιόγλου σε κρούσματα απεχθούς σεξισμού, δεν είναι απλώς υπερβολική.
Πρόκειται για αποτύπωμα αφόρητου λαϊκισμού, που συγγενεύει με την  δυναστική πολιτική ορθότητα. Για την οποία θα μιλήσουμε εν εκτάσει προσεχώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου