Mpelalis Reviews

Mpelalis Reviews

Σάββατο 11 Ιουλίου 2015

Βασίλης Παπακωνσταντίνου 'Αυτούς τους έχω βαρεθεί'

Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Στίχοι: Wolf Birman, Δημοσθένης Κούρτοβικ

Τις κρύες γυναίκες που με χαϊδεύουν, / τους ψευτοφίλους που με κολακεύουν, / που απ' τους άλλουν θεν' παλικαριά / κι οι ίδιοι όλο λερώνουν τα βρακιά, / σ' αυτήν την πόλη που στα δυο έχει σκιστεί, / τους έχω βαρεθεί.

Και πέστε μου αξίζει μια δεκάρα / των γραφειοκρατών η φάρα, / στήνουν με ζήλο περισσό, / στο σβέρκο του λαού χορό, / στης ιστορίας το χοντρό τον κινητή, / την έχω βαρεθεί.

Και τι θα κάναμε χωρίς αυτούς όλους / τους Γερμανούς, τους προφεσόρους, / που καλύτερα θα ξέρανε πολλά, / αν δε γεμίζαν ολοένα την κοιλιά, / υπαλληλίσκοι φοβητσιάρηδες, δούλοι παχιοί, / τους έχω βαρεθεί.

Κι οι δάσκαλοι της νεολαίας γδαρτάδες / κόβουν στα μέτρα τους, τους μαθητάδες, / κάθε σημαίας πλαισιώνουν τους ιστούς / με ιδεώδεις υποταχτικούς, / που είναι στο μυαλό νωθροί, / μα υπακοή έχουν περισσή, / τους έχω βαρεθεί.

Κι ο παροιμιώδης μέσκος ανθρωπάκος, / κέρδος ποτέ, μα από παθήματα χορτάτος, / που συνηθίζει στην κάθε βρωμιά, / αρκεί να έχει γεμάτο τον ντορβά / κι επαναστάσεις στα όνειρά του αναζητεί, / τον έχω βαρεθεί.

Κι οι ποιητές με χέρι υγρό, / υμνούνε της πατρίδας το χαμό, / κάνουν με θέρμη τα στοιχειά στιχάκια, / με τους σοφούς του κράτους τα 'χουνε πλακάκια, / σα χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί, / τους έχω βαρεθεί.

Κι οι ποιητές με χέρι υγρό, / υμνούνε της πατρίδας τον χαμό, / κάνουν με θέρμη τα στοιχειά στιχάκια, / με τους σοφούς του κράτους τα 'χουνε πλακάκια, / σαν χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί, / τους έχω βαρεθεί. / Σαν χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί, / τους έχω σιχαθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου