Παιδικά χαμόγελα πίσω από μάσκες, ανησυχία, ίδια καθήκοντα και νέες προκλήσεις. Τα παγουρίνο και η πραγματική μάχη
Ιωάννης Π. Ζανόπουλος
Σήμερα, Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου χτυπάει το «πρώτο κουδούνι» στα σχολεία της χώρας για την έναρξη της πιο δύσκολης και αβέβαιης σχολικής χρονιάς.
Εν μέσω επιδημιολογικής έξαρσης του κορονοϊού και με μια αλματώδη αύξηση των κρουσμάτων τα τελευταία 24ωρά, τα σχολεία ανοίγουν και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διώξουν την ανησυχία και το φόβο που τους προκαλεί η νέα αυτή συνθήκη. Καλούνται να δώσουν για ακόμα μια χρονιά τη μάχη της γνώσης και τη μάθησης αλλά και τη μάχη για την προάσπιση της δημοσίας υγείας.
Κόντρα στην ανοργανωσιά και την επιπολαιότητα του υπουργείου Παιδείας..
Ο εκπαιδευτικός Ιωάννης Π. Ζανόπουλος, μοιράζεται στο Κουτί της Πανδώρας τις σκέψεις και τους προβληματισμούς που του δημιουργεί η φετινή σχολική χρονιά.
- «Η κάθε νέα Σχολική Χρονιά, σηματοδοτούσε σε μένα, αλλά και στο σύνολο των δασκάλων που είμαστε μαζί, την αισιοδοξία, την προσδοκία για το καλύτερο, την πρόκληση για ανανέωση, βασιζόμενοι στην εμπειρία και στα θετικά της προηγούμενης χρονιάς.
- Η αίσθηση ότι θα ξαναδώ τα προσωπάκια των μαθητών του Σχολείου μου, ιδιαίτερα, τα γεμάτα με αγωνία, προσωπάκια των μαθητών της πρώτης τάξης, που για πρώτη φορά διαβαίνουν την μεγάλη καγκελόπορτα του πέτρινου Σχολείου, μου δημιουργούσε μια ευχάριστη διάθεση.
- Όμως η φετινή πρώτη μέρα της Σχολικής Χρονιάς, 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020, ουδεμία σχέση έχει με την πρώτη μέρα των προηγούμενων χρόνων.
- Η ανησυχία, η αβεβαιότητα, η δυσαρέσκεια, η αμφισβήτηση, η ανασφάλεια είναι στην πρώτη γραμμή.
- Οι μέρες που πηγαίναμε ως εκπαιδευτικοί στο Σχολείο από 1 Σεπτεμβρίου, φορώντας τις μάσκες, κατέδειξαν ανάγλυφα το βαρύ κλίμα που θα έχουμε κατά την Έναρξη.
- - Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου και δεν έχουν προσληφθεί ακόμη οι καθαρίστριες.Το Σχολείο είναι σε ακαταστασία, χωρίς να έχει γίνει απολύμανση.
- Ανησυχώ για την υγεία των μαθητών μας, αλλά και των εκπαιδευτικών.
- Ανησυχώ για τις επιπτώσεις των νέων έκτακτων μέτρων πρόληψης στη μαθησιακή και ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών.
- Ανησυχώ για τη μη δυνατότητα ουσιαστικής συνεργασίας και ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών στο μάθημα και στις άλλες δραστηριότητες.
- Ανησυχώ για την αντικειμενική δυσκολία στη λεκτική επικοινωνία, αλλά και στην εν γένει επικοινωνία, με τη χρήση της μάσκας.
- Ανησυχώ για τις ψυχοπιεστικές συνθήκες που θα βιώσουν τα παιδιά και ιδιαίτερα τα πρωτάκια με τον ερχομό τους στο Σχολείο.
- Δυστυχώς, η όλη τακτική και πρακτική του Υπουργείου, η έλλειψη ουσιαστικών μέτρων, ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, οι ελλείψεις στους διορισμούς, δεν μας δίνει καμιά αυτοπεποίθηση, σιγουριά για την ΕΝΑΡΞΗ. Εκτός αν θεωρήσουμε τα παγουρίνα βασικό μέτρο.
Καλό μας αγώνα! Καλή νέα σχολική χρονιά!»
* Ο Ιωάννης Π. Ζανόπουλος είναι δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο της Φωκίδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου