Mpelalis Reviews

Mpelalis Reviews

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025

“ChatGPT πες μου τι έχω….”


Χανιά | Από τα γιατροσόφια της γιαγιάς στις διαγνώσεις μέσω… Τεχνητής Νοημοσύνης

Ελένη Φουντουλάκη

Σε παλιές εποχές, πριν η Επιστήμη προχωρήσει, οι άνθρωποι προσπαθούσαν με γιατροσόφια να θεραπεύσουν τον πόνο και τις ασθένειες.
Σήμερα που η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει μπει στην ζωή μας, εξοικονομώντας χρόνο και βελτιώνοντας διαδικασίες σε πολλούς τομείς, αρκετοί  μάλλον έχουν… υπερεκτιμήσει την λειτουργία της νομίζοντας ότι μπορούν να υποκαταστήσει την Ιατρική Επιστήμη!
Δεν εξηγείται αλλιώς ότι το τελευταίο διάστημα πολίτες, πληκτρολογούν τις διαγνωστικές εξετάσεις στο ChatGPT για να… δουν τι έχουν αλλά και για να βγάλουν διάγνωση (και θεραπεία)!
Έτσι σε… πονοκέφαλο για αρκετούς γιατρούς και φαρμακοποιούς  έχει μετατραπεί η κακώς νοούμενη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης από ασθενείς που προσέρχονται σε ιατρεία και φαρμακεία των Χανίων ζητώντας την ανάλογη συνταγογράφηση ή φάρμακα αφού “αυτό τους έβγαλε το AI!”
Σημεία των καιρών, λέει η χειρουργός Ελευθερία Μουλουδάκη στο zarpanews.gr επισημαίνοντας πως το… φαινόμενο έχει κάνει την εμφάνισή του τους τελευταίους μήνες και είναι πολύ συχνό.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: ”Ως τώρα ακούγαμε για θεραπεία που συνιστά η γειτόνισσα, για φάρμακα που φέρνουν ή στέλνουν συγγενείς απο το εξωτερικό. Πλέον περασαμε στο: ” γιατρέ θέλω να μου γράψεις” και φτάσαμε στο να έρχεται η ασθενής και να διαβάζει στο κινητό οδηγίες απο το chatGPT για το τι αντιβίωση να της γραψω: “εδω λεει γιατρε τι να μου δώσετε”!
Ανάλογη εμπειρία είχε και η γυναικολόγος Αγγελική Ζολινδάκη, καθώς υπήρξαν περιπτώσεις που ασθενείς συμβουλεύτηκαν το ChatGPT  για εξετάσεις τις οποίες η ίδια συνταγογράφησε!
Όπως επεσήμανε στο zarpanews.gr η Χανιώτισσα γιατρός, η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν μπορεί να υποκαταστήσει την Ιατρική, καθώς κάθε περιστατικό ασθενούς είναι μοναδικό  όπως και κάθε άνθρωπος κι έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται. “Πρέπει να εμπιστευόμαστε την Ιατρική, η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι βοηθητική, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον γιατρό” αυτό θα πρέπει να θυμόμαστε, μας λέει.
Η τάση αυτή παρατηρείται και σε φαρμακεία των Χανίων, όπως επιβεβαιώνει στο zarpanews.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Φαρμακοποιών Χανίων, Μανώλης Κατσαράκης, καθώς αρκετοί πολίτες καταφεύγουν στις αυτόματες εφαρμογές και τις εύκολες λύσεις μέσω AI, ειδικά όταν πρόκειται για χρήση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, συμπληρωμάτων διατροφής, βιταμινών κ.α “Μάλιστα κάποιοι από αυτούς έχουν το AI σαν… Ευαγγέλιο!”, μας λέει.
“Η αλήθεια είναι πως γύρω από αυτό το θέμα έχει ανοίξει ολόκληρη συζήτηση στην ιατρική κοινότητα (σχετικά με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης)” επισημαίνει ο κ. Κατσαράκης, τονίζοντας ότι πριν οι πολίτες βγάλουν μόνοι τους κάποιο συμπέρασμα, είναι προτιμότερο να συμβουλεύονται τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό τους καθώς όπως εξηγεί με αυτές τις πρακτικές, υπάρχει υψηλός βαθμός λάθους αφού κάθε περίπτωση ασθενούς είναι μοναδική και κάθε προφίλ θα πρέπει να εξετάζεται εξατομικευμένα από γιατρό ώστε να αποφεύγονται λάθη, παρενέργειες.  “Στο θέμα της Υγείας θα πρέπει να λειτουργούμε με φειδώ” σημειώνει.
Παρόμοια περιστατικά μας αναφέρει και ο φαρμακοποιός Σπύρος Αδοντάκης καθώς πολίτες που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα αντί να απευθυνθούν στον γιατρό, καταφεύγουν στο ΑΙ,  βγαζοντας μάλιστα και τη διάγνωση, ζητώντας από τα φαρμακεία σκευάσματα για δερματολογικές, γαστρεντολογικές, παθήσεις κ.α

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου