Mpelalis Reviews

Mpelalis Reviews

Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023

Γερμανικό μέσο δημοσιεύει μαρτυρίες που «καίνε» το Λιμενικό


Μαρτυρίες-«φωτιά» back to back από τον Τάσο Πολυχρονόπουλο στην ΕΡΤ και τους δημοσιογράφους Bamdad Esmaili και Fallah Elias του WDR, δείχνουν την Ελληνική Κυβέρνηση και το Λιμενικό ως μοναδικούς υπαίτιους.

γράφει ο Σοφοκλής Αρχοντάκης

Στο ναυάγιο της Πύλου πέρα από τους 78 διαπιστωμένα νεκρούς (οι 6 εν πλω από τις κακουχίες) και τους 104 διασωθέντες, προκύπτει πως ο ακριβής αριθμός των επιβαινόντων είναι 747. Δηλαδή έχουμε ακριβή αριθμό για τους αγνοούμενους: 565. Ανάμεσά τους 100 παιδιά. Θυσία στην ευρωπαϊκή και ελληνική θανατοπολιτική που ο αρχιτέκτονας αυτής, ο απερχόμενος και επόμενος Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης περίγραψε από το Γύθειο ως «Μια πολιτική δίκαιη, αυστηρή, επιτήρησης και φύλαξης των συνόρων. Μια πολιτική η οποία είχε αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 90% οι παράνομες είσοδοι στη χώρα μας. Με αυτόν τον τρόπο δεν προστατεύσαμε μόνο τα σύνορά μας. Δεν απαλλάξαμε μόνο τα νησιά μας από δομές με δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες. Τελικά με αυτόν τον τρόπο σώσαμε ζωές». 

Οι μαρτυρίες που ντροπιάζουν την χώρα μας
Η μαρτυρία που μετέφερε ο Τάσος Πολυχρονόπουλος σχετικά με το ναυάγιο προκάλεσε εγκεφαλικό στους Βίδου και Παπαχλιμίντζο, όπου η πρώτη προσπάθησε μάταια να ρωτήσει ή να καθοδηγήσει μια ασαφή απάντηση περί αντίδρασης των προσφύγων η οποία προκάλεσε το ατύχημα. Η απάντηση αφοπλιστική: Τους έδεσαν το Λιμενικό με σχοινί και προσπάθησαν να τους ρυμουλκύσουν τραβώντας προς τα αριστερά. Το πλοίο πήρε δεξιά κλίση και βυθίστηκε. Ο καψερός Παπαχλιμίντζος προσπάθησε να βάλει αμφιβολίες μήπως ήταν το εμπορικό πλοίο που έκανε την ρυμούλκυση αλλά βρήκε τοίχο. Ο Τάσος Πολυχρονόπουλος ήταν σαφής πως τους έδεσε το Λιμενικό.
«Ευχαριστούμε» την ΕΡΤ που κατά λάθος έβγαλε μια αλήθεια και κυρίως τον ήρωα ρεπόρτερ Κώστα Γαζούλη (τον σεβασμό μας Άνθρωπε) που έβγαλε την αλήθεια με κίνδυνο να χάσει την εργασία του, να θεωρηθεί προδότης του Έθνους και του Κυριάκου και όλα τα συναφή.


Οι μαρτυρίες του WDR που συμφωνούν σε όλα με την μαρτυρία που μετέφερε ο Τ.Πολυχρονόπουλος
Αφού πρώτα σημειώσουμε πως το λιμενικό αρνούνταν κάθε προσπάθεια ρυμούλκυσης στην αρχή, για να το αποδεχθεί εν τέλει πως «Ναι, δέσαμε σχοινί, αλλά για να δούμε αν είναι καλά» (σ.σ. Δεν έχουν ιερό και όσιο, μας περνάνε για τερματικά ηλίθιους), ενώ ταυτόχρονα ο εκπρόσωπος τύπου Θανατοπολιτικής στην Θάλασσα μας είπε πως «Η κάμερα έδειχνε εικόνα κατά την διάρκεια της επιχείρησης αλλά δεν κατέγραφε (!!!)».
Ο ρεπόρτερ, Bamdad Esmaili, αρχικά ανέφερε «Υπάρχουν ισχυρισμοί πως η ελληνική ακτοφυλακή τράβηξε αυτό το σκάφος προς τα ιταλικά ύδατα - πως το έσπρωξαν... Μέχρι στιγμής είχαμε ακούσει μόνο αυτή την κατηγορία, αλλά χθες το βράδυ ο συνάδελφός μου που μιλάει αραβικά, κατάφερε να συνομιλήσει με περίπου δέκα επιζώντες πρόσφυγες. Ξεχωριστά ο ένας από τον άλλο, ανέφεραν ότι αυτό το σκάφος ουσιαστικά ρυμουλκήθηκε - όχι μόνο μία, όχι μόνο δύο, αλλά συνολικά τρεις φορές. Και τότε το πλοίο παλάντζαρε και βυθίστηκε». Twitter
Στην συνέχεια ανέβηκε και η μαρτυρία του αραβόφωνου δημοσιογράφου Fallah Elias την οποία και σας παρουσιάζουμε σε μετάφραση της Ν.Χ. Ο δημοσιογράφος μοιράστηκε στο twitter την πιο χαρακτηριστική και απόλυτα σοκαριστική μαρτυρία.
«Το ελληνικό λιμενικό μας πλησίασε και μας πέταξε ένα μπλε σκοινί. Ξεκίνησαν να μας ρυμουλκούν. Ο τρόπος που μας τραβούσαν δεν ήταν σωστός. Ουρλιάζαμε. Το πλοίο άρχισε τότε να γέρνει προς τα αριστερά, το λιμενικό έστριψε προς την αντίθετη πλευρά και τότε άρχισε το πλοίο μας να παίρνει πλάγια κλίση και να βυθίζεται. Προσπαθούσαμε να σκαρφαλώσουμε στο πλοίο, θέλαμε να επιζήσουμε. Το λιμενικό έλυσε το σκοινί. Τους φωνάζαμε για βοήθεια. Έστριψαν το πλοίο τους δημιουργώντας ένα μεγάλο κύμα και έτσι το πλοίο μας αναποδογύρισε τελείως. Οι άνθρωποι στην πλευρά του πλοίου βρέθηκαν κάτω από αυτό. Ακούγαμε τους ανθρώπους στο αμπάρι να χτυπάνε τα σίδερα. Το πλοίο βυθίστηκε τελείως». Twitter
Συνολικά μαζί με τις μαρτυρίες που μετέφεραν οι Κρίτωνας Αρσένης και Αλέξης Τσίπρας, όπου αν προσθέσουμε την επιχείρηση συσκότισης από τον Ισίδωρο Ντογιάκο, είναι σαφές το τι έχει συμβεί. Η Ελλάδα από σκοπιμότητα εξυπηρέτησης της θανατοπολιτικής ευθύνεται για τον θάνατο 636 ατόμων. 
Ακόμα ο πρώτος δημοσιογράφος Bamdad Esmaili ανέφερε τα εξής: 
«Η απώθηση/επαναπροωθηση (push-back) της ακτοφυλακής μπορεί να ευθύνεται για το δυστύχημα με πλοίο στην Ελλάδα.
Υπάρχουν καταγγελίες ότι το σκάφος που μετέφερε πρόσφυγες βυθίστηκε στα ανοιχτά της Ελλάδας εξαιτίας των απωθήσεων από το Ελληνικό Λιμενικό Σώμα. Σε συνέντευξή του, ο δημοσιογράφος του WDR Bamdad Esmaili αναφέρει τι λένε οι επιζώντες του δυστυχήματος.
Μετά το ναυτικό δυστύχημα ανοιχτά της Ελλάδας με εκατοντάδες νεκρούς, υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες κατά της ελληνικής ακτοφυλακής ότι προκάλεσε το δυστύχημα. Μιλάμε για τα λεγόμενα push-backs. Αυτό αναφέρεται σε μέτρα με τα οποία εμποδίζεται η διέλευση των συνόρων και η αίτηση ασύλου σε άτομα που διαφεύγουν. Ωστόσο, ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ εγγυάται το δικαίωμα στο άσυλο σύμφωνα με τη Σύμβαση της Γενεύης για τους Πρόσφυγες.
Η ακτοφυλακή απορρίπτει την κατηγορία για απώθηση - τώρα η ευρωπαϊκή αστυνομική αρχή Europol πρόκειται να ερευνήσει . Ο δημοσιογράφος του WDR Bamdad Esmaili βρίσκεται στην Ελλάδα και η ομάδα του μπόρεσε να μιλήσει σε επιζώντες.

WDR: Υπάρχουν καταγγελίες κατά της ελληνικής ακτοφυλακής. Περί τίνος πρόκειται?
Bamdad Esmaili: Το θέμα είναι ότι υπάρχουν ισχυρισμοί ότι η ελληνική ακτοφυλακή τράβηξε αυτό το σκάφος προς τα ιταλικά ύδατα - ότι το έσπρωξαν, ας πούμε. Μέχρι στιγμής είχαμε ακούσει μόνο αυτή την κατηγορία, αλλά χθες το βράδυ ο συνάδελφός μου, που μιλάει αραβικά, κατάφερε να μιλήσει με περίπου δέκα επιζώντες πρόσφυγες. Ανεξάρτητα ο ενας απο τον άλλον, ανέφεραν ότι αυτό το σκάφος ρυμουλκήθηκε στην πραγματικότητα - όχι μόνο μία, όχι μόνο δύο, αλλά συνολικά τρεις φορές. Και τότε το πλοίο κουνήθηκε και βυθίστηκε.
WDR: Αυτό σημαίνει ότι το τράβηγμα αυτού του σκάφους, η προσπάθεια να το τραβήξουμε στην Ιταλία και έτσι να το βγάλουμε από τη δικαιοδοσία της Ελλάδας, ευθύνεται για αυτό το ατύχημα - τουλάχιστον έτσι φαίνεται αυτή τη στιγμή;
B. Esmaili: Αυτή είναι η κατηγορία που διατυπώνεται. Φυσικά, αυτό πρέπει πρώτα να αποδειχθεί. Οι Έλληνες το αρνούνται και το διαψεύδουν κατηγορηματικά. Ακόμα λένε ότι πρόσφεραν βοήθεια και το πλοίο δεν ήθελε αυτή τη βοήθεια γιατί ήθελαν να πάνε στην Ιταλία.
WDR: Μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα υπάρξει τώρα μεγαλύτερη έρευνα. Πώς συζητείται αυτό στην Ελλάδα, τι ακούς εκεί;
Εσμαϊλί: Έχει γίνει πολιτικό ζήτημα γιατί την επόμενη εβδομάδα είναι βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα. Ειδικά η αντιπολίτευση εκμεταλλεύεται πλέον αυτό το θέμα και ασκεί κριτική στην κυβέρνηση. Και έχει κηρυχθεί τριήμερο εθνικό πένθος. Υπάρχουν επίσης διαμαρτυρίες, συγκεντρώσεις, έγινε νεκρώσιμη πορεία στην Αθήνα, οπότε αυτό είναι τεράστιο θέμα εδώ στην Ελλάδα.
WDR: Αναφέρατε ότι μπορέσατε να μιλήσετε με επιζώντες. Πώς περιέγραψαν την κατάσταση στο πλοίο; Πέρα από το ερώτημα αν τραβήχτηκαν και έτσι πυροδοτήθηκε το ατύχημα.
Esmaili: Πρέπει να το φανταστείς κάπως έτσι: Ένα πλοίο μήκους 30 μέτρων ήταν τελείως υπερπλήρες. Οι επιζώντες μας λένε ότι άκουσαν από τους λαθρέμπορους ότι στο πλοίο αυτό βρίσκονταν 747 άτομα. Γι' αυτό γίνεται πάντα λόγος για σχεδόν 750 άτομα και ήταν παντού: κάτω, πάνω στο κατάστρωμα, εν κινήσει για μέρες, χωρίς φαγητό, χωρίς νερό. Μπορείτε να φανταστείτε πώς ήταν η διάθεση στο πλοίο.
WDR: Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υποθέσετε ότι το ατύχημα οδήγησε σε εκατοντάδες θανάτους. Τι συμβαίνει τώρα με τους ανθρώπους που έχουν σωθεί, συμπεριλαμβανομένων αυτών με τους οποίους μιλήσατε;
Esmaili: Τώρα βρισκόμαστε στη Μαλακάσα, κοντά στην Αθήνα, και ζουν εκεί 71 άτομα που περνούν κανονικά τη διαδικασία ασύλου. Σχεδόν 30 άτομα εξακολουθούν να νοσηλεύονται στο νοσοκομείο Καλαμάτας, νοσηλεύονται και στη συνέχεια πιθανότατα θα περάσουν από την κανονική διαδικασία ασύλου.
WDR: Εντελώς κανονικές διαδικασίες ασύλου μετά από αυτό που βιώσατε, αυτή είναι σίγουρα μια δύσκολη κατάσταση. Στο μεταξύ έχει σταματήσει η αναζήτηση επιζώντων;
Esmaili: Δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω. Ακούσαμε χθες το βράδυ ότι η έρευνα συνεχίζεται ακόμα, αλλά φυσικά μετά από τόσες μέρες και με τόσο κόσμο, μπορείτε να υποθέσετε ότι δύσκολα θα καταστεί δυνατή η διάσωση επιζώντων από τη θάλασσα. Περίπου 100 παιδιά λέγεται ότι επέβαιναν στο πλοίο.».

Η ανακοίνωση της Frontex
«Είμαστε συγκλονισμένοι και λυπημένοι από τα τραγικά γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στα ανοιχτά των ακτών της Ελλάδας. Ο εκτελεστικός διευθυντής της Frontex, ο οποίος ταξίδεψε στην Ελλάδα αφού έμαθε για την τραγωδία, έχει προσφέρει οποιαδήποτε υποστήριξη χρειάζονται οι αρχές.
Οι διακινητές προσπάθησαν εξανάγκασαν αρκετές εκατοντάδες μετανάστες να επιβιβαστούν σε ένα αλιευτικό σκάφος που δεν έχει σχεδιαστεί για να χωρέσει τέτοιο αριθμό ανθρώπων. Πολλοί ήταν παγιδευμένοι κάτω από το κατάστρωμα. Οι σκέψεις μας είναι στις οικογένειες των θυμάτων.
Στις 13 Ιουνίου, πριν το μεσημέρι, αεροπλάνο της Frontex εντόπισε το αλιευτικό σκάφος εντός της ελληνικής περιοχής έρευνας και διάσωσης σε διεθνή ύδατα. Το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο και έπλεε με χαμηλή ταχύτητα (6 κόμβους) με κατεύθυνση βορειοανατολικά.
Η Frontex ενημέρωσε αμέσως τις ελληνικές και ιταλικές αρχές για την παρατήρησή της, παρέχοντάς τους πληροφορίες για την κατάσταση και την ταχύτητα του σκάφους, καθώς και φωτογραφίες.
Το αεροπλάνο συνέχιζε να παρακολουθεί το σκάφος, παρέχοντας συνεχώς ενημερώσεις σε όλες τις αρμόδιες εθνικές αρχές έως ότου τελείωσαν τα καύσιμα και έπρεπε να επιστρέψει στη βάση του.
Καθώς ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος της Frontex επρόκειτο να περιπολεί στο Αιγαίο την ίδια ημέρα, η υπηρεσία προσφέρθηκε να παράσχει πρόσθετη βοήθεια πριν από την προγραμματισμένη του πτήση. Οι ελληνικές αρχές ζήτησαν από την υπηρεσία να στείλει το drone σε άλλο περιστατικό έρευνας και διάσωσης νότια της Κρήτης με 80 άτομα σε κίνδυνο.
Το drone, αφού παρακολούθησε το περιστατικό νότια της Κρήτης, πέταξε στην τελευταία γνωστή θέση του αλιευτικού σκάφους. Το drone έφτασε στο σημείο τέσσερις ώρες αργότερα στις 04:05 (UTC) τα ξημερώματα, όταν η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης μεγάλης κλίμακας από τις ελληνικές αρχές βρισκόταν σε εξέλιξη και δεν υπήρχε κανένα σημάδι από το αλιευτικό σκάφος. Κανένα αεροπλάνο ή σκάφος της Frontex δεν ήταν παρόν την ώρα της τραγωδίας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου