Mpelalis Reviews

Mpelalis Reviews

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Ακρίβεια: Τα κέρδη των σούπερ μάρκετ αυξάνονται, όσο τα νοικοκυριά δεν βγάζουν τον μήνα


Τα κέρδη των σούπερ μάρκετ αυξάνονται, όσο τα νοικοκυριά «κόβουν» από βασικά αγαθά και δεν βγάζουν τον μήνα.

Newsroom


Τη στιγμή που τα καταναλωτικά αγαθά έχουν σπάσει ρεκόρ ακρίβειας και τα νοικοκυριά «κόβουν» αγορές βασικών προϊόντων, οι όμιλοι των σούπερ μάρκετ αυξάνουν όλο και περισσότερο τα κέρδη τους.
Πιο αναλυτικά, ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβριο άγγιξε τα 9,957 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με πέρσι, που για την ίδια περίοδο είχε φτάσει στα 9,623 δισ. ευρώ.
Σημαντικό ρόλο στα κέρδη των σούπερ μάρκετ παίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία συχνά «πλασάρονται» ως προσφορές για τους πελάτες.
Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει ο 902, το μερίδιο αυτών των προϊόντων σε αξία το 10μηνο Γενάρη-Οκτώβρη διαμορφώθηκε στο 26,7% από 25,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 5,5%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 2,8%.
Στα τρόφιμα, μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο, στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 19,9%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από το 2020 έως σήμερα:
  • Το ελαιόλαδο έχει αυξηθεί κατά 137,19%.
  • Τα λαχανικά παρουσιάζουν αύξηση 35,2%.
  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά 33,8%.
  • Τα κρέατα 31,2%
  • Το ψωμί και τα δημητριακά 25,3%.
Ακόμα, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 75% των πολιτών έχουν ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης, όπως είναι οι διακοπές, το 55% έχει μειώσει τις αγορές τροφίμων, το 52% έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο και το 28% έχει αναβάλει πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμών των υποχρεώσεων.
Αναφορικά τώρα με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, αυτό που προκύπτει από τα στοιχεία είναι ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,5%, στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,3%, ενώ τα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 3,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,8% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 2,5%.
Σε ό,τι αφορά τις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το δεκάμηνο Γενάρη – Οκτώβρη 2024 καταγράφηκε αύξηση του τζίρου στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%), στα σνακ (3,6%), στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,8%), στα υλικά μαγειρικής (4,6%), στα μη αλκοολούχα ποτά (7,5%), στα αλκοολούχα ποτά (7,2%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (3,9%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,9%). Μείωση σημειώθηκε στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (-4,1%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,7%).
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια σημειώθηκε αύξηση στα συσκευασμένα τρόφιμα (2%), στα σνακ (0,3%), στα γαλακτοκομικά (7,4%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,6%), στα υλικά μαγειρικής (1,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (6%), στα αλκοολούχα ποτά (7,6%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (5,1%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,3%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (4%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (1,2%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου